måndag 10 mars 2014

Vintern i samandrag

Eftersom jag inte har gjort alla de inlägg som jag planerade så kommer här istället (iallafall) en del bilder från julen, Vietnam, Malaysia, Chengdu och Chongching.

 Här kommer lite bilder från Vietnam, Hoi an.
















Och här kommer lite bilder från en park i Chengdu, Longtan.























Lite bilder från Malaysia, Penang









































Och till sist kommer lite bilder från Chongching















Detta är bara några av alla bilder som jag har tagit. Har ni några funderingar kring bilderna? Skriv så ska jag försöka svara.

3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Har du börjat röka? Såg en bild på dig när du röker! Vilka tuffa barnbarn jag har! Tveksam på att jag skulle våga "flyga" som dom.
    Har Noel fiskat den lilla fisken? Ser farlig ut.
    Underbar bild på Pernilla med Elsa o Noel.
    Chongching.
    Smider han eller vad gör han?
    Alla gjuren på sista bilden , vad är det?

    SvaraRadera
  2. Alla män röker i Kina :)
    Det var faktiskt jag som fick fiskarna, denna fisken var ingen fara men dom var noga med att man inte tog i fiskarna innan dom hade sett vad det var för fisk man hade fått.
    Ja visst är det en fin bild.
    Visst är det en skön gubbe, han poppar popcorn i kitteln.
    Kortet på djuren är taget på en marknad så det är bara att köpa och gå hem och tillaga :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig uppdatering o så fantastiska bilder!!!
    Ett alldeles otroligt familjeäventyr ni är på, kommer att prägla er alla hela livet tänker jag, både alla annorlunda upplevelser och att ha så mycket tid att dela med barnen!
    Hur går det med språkstudierna? Hittar du på nåt annat spännande när barnen är i skolan, typ sen tenniskarriär eller så? =)
    Solig fredagshälsning från Mölndal i vårens startgropar, Monica

    SvaraRadera